paperwork vs rumah sewa vs student portal= stress weyh....
28 Febuari 2012, Selasa...

    Hari ini, banyak sangat kerja yang perlu disiapkan. Proposal program motivasi, repair rumah sewa, teman ibu ke Loyat.... huuuu... Nasib baik malam tadi dah daftar course untuk sem 2 nanti. Jam 3.30 pagi baru selesai cuma tinggal TITAS dan KOKO saja yang belum daftar. Punyalah lama nk loading sebab semalam hari pertama registration online dibuka jadi, ramai yang berebut nak daftar.

   Proposal program motivasi tu walaupun sudah siap, saya perlu tunggu e-mel dari cikgu di Perak untuk sebarang pembetulan pada paperwork..Selepas saling berbalas e-mel, akhirnya saya buat keputusan untuk hantar paperwork itu esok.Walaupun program itu dijangka dilaksanakan pada bulan Julai,tapi kita perlu cepat bertindak kerana dikhuatiri kalau lambat, program motivasi itu akan overlap dengan program maktab. Dan akhirnya, program itu tak dapat diluluskan oleh pihak maktab.. huhuhu.. stress.. saya berharap sangat program ini dapat diluluskan.

    Then, saya cek student portal untuk lihat kalau-kalau KOKO dah boleh daftar. Yes! dah boleh! So, apalagi... Daftar la!! yes! boleh juga daftar archery akhirnya!!. lega! dah lama teringin sangat nak main archery. Punyalah excited nak daftar archery, sampai banyak kali tercongok depan laptop nak daftar course. Dari 27 Febuari kul 9.00 pagi, 10.00 pagi, 12.00 tengahari, 3.00 petang, 5.00 petang, 10.00 malam, 1.00 pagi tapi tak dapat daftat-daftar juga. akhirnya 28 Febuari 1.30 petang dapat juga daftar.. huhu.. kesabaran penting tau kawan~ hehehe..


     Jam 2.00 petang sepatutnya pergi teman ibu ke Loyat naik LRT. tapi, tak jadi. Hp ibu yang nak direpair di Loyat tiba-tiba elok pula.. so, Loyat,cancel! Kita pergi rumah sewa pula. Nak repair rumah! Oh,sudah! Satu hal pulak ni. Mana saya nak cari plumber repair paip rumah sewa ni? last-last.. rembat saja lah mana-mana. Nasib baik ada ibu tolong temankan ke rumah sewa.. Sementara orang itu repair, saya dan ibu usha-usha rumah ni untuk tengok apa yang perlu dibawa nanti. Malas nak bawa banyak sangat barang. Berat den nak angkut ke tingkat empat naik tangga woooo~ naik tangga pun nak semput inikan bawa barang sekali.. fuuh tak boleh den nak bayangkan..


    Sembang-sembang-sembang baru lah perasan rumah ni teruk juga rosaknye. Dengan lampu bilik air tiada, paip air tercabut, sinki dapur tak boleh pakai, tombol pintu hilang... huuu.. pening kepalo den. Plumber pun cakap orang yang tinggal rumah ni dulu ganas-ganas. Ya Encik Plumber. Saya setuju dengan anda. Saya pun sampai tak tahu nak cakap apa bila tengok kerosakan ni semua..Yang tinggal di sini dulu perempuan or gergasi?? Nak kata gergasi, kakak-kakak tu semua cantik. Terserlah segala kesopanan sebagai seorang perempuan.. huu.. geleng kepala je la.. Tersengih saja la aku dengan Encik Plumber tu. Melayang duit den nak bayo repair-repair ni. Cik Biha, Cik nader, Cik Ad, Cik Aisyah, Cik Ameera dan Cik nazurah nanti teman kumpul semua resit dan kita bahagi sama rata ye.. Kome jangan lupa bayo kat teman.

VS



   Tiba-tiba dapat satu SMS dari kawan. Dia bagitau jadual KOKO clash dengan Microbiologi pula... oh man... So, lepas je habis repair rumah sewa, cepat-cepat balik rumah nak daftar semula course..Time-time macam ni la student portal buat hal pula.. haisshhh... sabar..sabar.. susun punya susun.. dapat juga la daftar, cuma tak dapat sama waktu dengan housemate rumah sewaku~ huhu.. tak apa lah.. Mudah-mudahan sem ini tak ada kelas sampai malam lagi..  kalau tidak, sampai rumah sewa pukul 11 malam la macam ni.. Bukan merungut tapi sem ini dah tak duduk kolej, jadi risau sikit pasal keselamatan.

    Hari ni memang sibuk sangat. Nasib baik ada ibu dan ayah yang sudi membantu ringankan beban.. Saya memang stress hari ni..huuu.. jangan layan sangat stress ezzati. nanti cpt tua..Esok, saya akan cuba settlekan paperwork.. Print dan pos. Selagi tak pos, selagi itu hati tak aman. Fuu... sabar ezzati. step by step.Yang penting kerja detail dan mantap!