rumah sewaku,,,, again~
Assalammualaikum,

2 Mac 2012, Jumaat..

    Seawal jam 9 pagi saya sudah bergerak ke rumah sewa untuk repair (final).. Segala kerja merepair-repair ni perlu diselesaikan hari ni juga! Kerana esok, saya dan geng-geng bio yang lain akan pindah masuk ke rumah. Jadi, setelah selesai menjemur baju, saya dan ibu pergi ke Seksyen 7. Orang yang nak repair tu sudah sampai jadi tak sempat la nak sarapan apa pun lagi. Tapi, perut dah nyanyi lagu keroncong singgah jugalah kejap beli kuih dan nasi lemak bungkus. On the way ke sana tu, selamat dah berapa ketul samosa dan karipap masuk perut ni. Fuhh.. lapar gila sampai jadi lahap jap. hehehe..*ok, saya malu.

   Sampai je di Seksyen 7, angkat la sikit-sikit barang seperti almari baju (yg kanvas tu) dan katil double decker. Ya. Anda memang  tak salah baca. Saya, ayah dan ibu angkut tilam dan katil double decker dari kereta Unser ke tingkat teratas (tingkat 4) dengan menaiki tangga pagi-pagi Jumaat ni.Jangan risau, katil tu dah dileraikan jadi senang la bawa..heheh..Sebenarnya sebab katil ni saya terhantuk 4 kali dalam kereta semalam. Dahla stress, pening kepala, lepas tu kepala terhantuk 4 kali pula..huhuhu.memang cukup set.

   Fuhh.. pancit sekejap naik tingkat 4 ni sambil bawa barang-barang. Dah seminggu tak jogging jadi nafas macam orang nak semput pula. Heartbeat jadi laju.. dup dap dup dap.. Terasa macam nak tercabut pula jantung ni. Tapi, sebenarnya kan, sejak akhir-akhir ni saya asyik naik tangga rumah sewa, terasa sekejap pula berbanding masa mula-mula naik dulu. Agaknya sebab Alah bisa tegal biasa..*korang mesti dah pening apa aku cakap ni... tak pe lah.. abaikan saja. heheh.

   So, kerja-kerja merepair ni pun dimulakan bila kami dah sampai ke rumah. Nak tau sapa yang repair? ehem.. err.. Orang Indon la...hehehe.. Kisahnya jiran belakang rumah saya tengah besarkan dapur. Jadi, parent saya minta pinjam sekejap dia untuk repair-repair paip dan segala kerosakan.Ala.. pinjam sorang je. Takkan la xboleh kan? hehehe.. Masa mula-mula saya ckp plumber kan? hehe. saja nak bagi sedap sikit dengar compared to bila saya cakap orang Indon. kan? kan? hahah..

    Sedar-sedar jam kul 11.30 pagi ayah dan 'plumber' tu dah menghilang. hermmmm.. tak tahu ke mana. Ibu pula dah balik rumah lepas tolong angkat-angkat barang.Kenangkan selak pintu tak berpasang lagi, saya pun bertukang la sekejap.Sepanjang bertukang tu,3 kali tukul tu kena jari. 2 kali di ibu jari, sekali di jari telunjuk.. pergh.. sakitnya!! terasa kebas jari. sakitnya jari tu sampai terasa denyut-denyut jari ni.. Itu la, kerja nak sangat cepat siap tapi tak hati-hati. Haa amik kau ezzati, merasa la penangan pukulan tukul.. sakit ~

    Tunggu punya tunggu ayah sampai petang dalam jam 4.30 petang baru sampai dengan orang Indon tu. Sementara nak tunggu ayah tu, saya sempat tidur atas katil double decker tu. heheh.. sedapnya tidur. Petang tu, lepas sahaja orang Indon tu selesai repair lampu bilik air kerja merepair rumah pun dah siap! Yeay! Esok dah boleh pindah dengan senang hati.. =) Hanya lampu dapur dan ruang tamu je yang tidak dapat diselamatkan. Terlepas pandang. hehe.So, next time la. Lagipun, tak penting sangat lampu-lampu tu.Lain kali baru repair. Duit repair tu saya bayarkan supaya senang nak claim dengan cik-cik penyewa yang lain.. heheh.. Biha, Ad, Nader, Aisyah, Meera, Zura.. kita buka meja buat mesyuarat setel duit ni nanti ye. hehe.

    Jam 6.00 petang sampai rumah. So, huuu.. lega. selesai satu kerja. segala stress tentang rumah sewa sudah hilang! hehehe. Esok, saya akan pindah masuk rumah sewa! jadi, bermulalah episod sem 2. Tak sabar untuk belajar subject baru, pensyarah baru, group baru, dan semangat baru..Dan salah satunya ialah untuk melupakan dia.. Kenapa? Kerana saya perjalanan saya masih jauh untuk saya melayan perasaan. Saya bukan ditinggalkan or meninggalkan. Tapi, buat masa ini lebih baik saya melupakan dia dan fokus pada pelajaran. Walau di hati terbit juga rasa untuk melihat dirinya apabila buka sem nanti tapi saya fikit melupakan dirinya adalah jalan terbaik.