bahagia~
Assalammualaikum,

 7 Mac 2012, Rabu....

    Pada 5 Mac 2012, bermulalah pengajian untuk semester 2. Apabila tengok jadual pengajian, boleh dikatakan setiap hari kelas saya bermula jam 8.30 pagi. Walaupun rumah sewa kami di Seksyen 7 berdekatan dengan pintu belakang UiTM namun pengangkutan ke fakulti bukanlah senang untuk didapati. Setiap hari, perlu bangun seawal jam 6.00 pagi dan bersiap-siap untuk ke fakulti. 7.15 pagi, kami sudah berada di stesen bas menunggu bas. Walaupun kelas bermula 8.30 pagi, kami perlu menaiki bas awal kerana bas yang kami naiki ini melalui kawasan perumahan seksyen 7 untuk mengambil warga NR (Non-resident) yang lain.. Lebih kurang 7.50 pagi kami sudah berada di fakulti. Pada mulanya memang terasa susah untuk bangun awal-awal pagi dan berebut bas ke fakulti malah tak seronok macam semasa kami duduk di kolej dulu. Tapi, inilah harga yang perlu kami bayar apabila duduk di rumah sewa. pasrah saja la~

   Memandangkan hari ni kelas habis seawal 11.20pagi kerana tiada makmal pada awal semester, saya mengambil keputusan untuk pulang ke rumah dan mengambil barang serta shopping sedikit. Tengah shopping-shopping tu, tiba-tiba ada miss call dari someone. Ohhh... Terpilih untuk program BADANG..(Bagai Aur dan Tebing).Orang itu beritahu akan ada mesyuarat dan taklimat tentang program ni malam nanti jam 8. Jam di tangan sudah pukul 6.30 petang. Alamak! Kena balik rumah cepat-cepat!!

    So, kelam-kabut la bersiap. Sempat makan 2 biji apam yang ibu buat sebagai dinner. nak makan nasi memang tak sempat la..Sampai rumah sewa jam 8.10 malam, drop barang-barang dan ambil Ameera yg join program ni sekali.. Malam itu pula hujan.. huish.. sejuknya.Perut pula buat hal. Entah kenapa la perut nak meragam.Silap makan apa la ni ezzati?? lepastu, nak dijadikan cerita boleh pula sesat ke bilik taklimat tu.Bilik ingat tapi tak ingat jalan.heheh.Nasib baik ada abang teknikal tolong tunjuk bilik.. heheh.. Waktu sampai bilik dah jam 8.30 malam..Taklimat dah mula.Aduhai, malunya datang lambat!Nak masuk segan. Tapi, memang nasib kami baiklah bila tiba-tiba ada satu abang senior nak masuk bilik. apalagi, join je la~ heheh..cover malu... 

    Masuk je bilik tu, tiba-tiba ternampak muka Dia. Sepanjang minggu ni, muka  Dia la yang saya tunggu-tunggu nak lihat depan mata. Perasaan suka tu walau dah berkurang, namun hati masih ternanti-nanti untuk lihat wajah Dia. Ternanti-nanti bukan kerana suka dalam konteks cinta or sewaktu dengannya tapi kerana dulu Dia pernah menjadi mr.catalyst saya. Kehadirannya sudah cukup untuk menaikkan mood saya yang tidak begitu baik minggu ni. Ekspression pertama saya adalah terkejut juga. Macam nak tersentap sekejap jantung ni bila Dia pun pandang saya juga. Face-to-face.Muka Dia tak tahulah nak cakap riak wajah apa. Marah atau terkejut?? Tapi tak kisahla.. Yang penting Dia tahu saya wujud..at least la Dia tahu..Kalau dulu mungkin saya akan gembira kerana saat inilah yang saya paling nantikan. Tapi kini, tiada perasaan teruja tu dah~ Ianya telah hilang...kerana saya sedar perasaan itu hanya sia-sia. Yang sakit nanti saya sendiri juga. Dia pun bukannya pandang saya..Jadi, saya hanya suka Dia sebagai mr.catalyst. Lagipun tahun ini Dia sudah semester akhir. Tak ada maknanya lagi untuk simpan perasaan itu nanti bila Dia sudah grad, tinggal saya seorang di sini suka pada yang tiada di UiTM. merana sorang-sorang..

   Mesyuarat itu diteruskan sehingga jam 10 malam. Sepanjang taklimat itu, perut asyik meragam, badan penat rasa macam nak pengsan.. Bila pengerusi Majlis jemput makan, terus tekak ni rasa loya nak muntah. kepala dah pening-pening. Silap makan apa la ni..teruk betul penangannya. Last-last minum air teh susu je la.. Ameera kat sebelah ni dah selamat telan nasi goreng kampung dengan telur mata kerbau.. huhu.. loyanya tekak.. Bau nasi tu pun dah terasa loya. Niat hati nak balik cepat-cepat.Kalau boleh tak nak makan. Tapi, Ameera lapar. Kesian pula. So, temankan la dia makan. nak balik satu hal pula. Hujan.Payung ada tapi bas nak ke luar ada ke malam-malam macam ni? last-last redah je hujan. Nasib baik ada bas tapi berhenti hingga ke pondok pengawal saja la. Then dari situ balik jalan kaki hinggalah ke rumah sewa.

  Sampai saja rumah terus mandi. Saya memang alah dengan air hujan. Kena saja air hujan perlu cepat-cepat mandi, kalau tidak akan demam. Selesai mandi tu, saya bersembang-sembang dengan teman serumah. Dari tentang Dia hinggalah keluarga saya. Secara tidak sengaja saya telah terbuka rahsia paling dalam yang saya cuba sembuyikan selama ini dari pengetahuan orang lain. Segala-galanya diluahkan. Mujur mereka faham dan memberi nasihat yang berhadap bernas. Kini, saya bersyukur kerana Allah telah mempertemukan saya dengan mereka. Seniors saya juga baik. Sangat baik. Mereka sangat mengambil berat terhadap kami.Saya tak tahu nak cakap apa tapi ini adalah anugerah Tuhan yanga sangat bermakna apabila dapat merasa kasih sayang dan perhatian dari orang lain. Tak lupa juga kepada Jasmira Jasni yang berada di Indonesia selalu menjadi tulang belakang saya di kala susah dan senang.. thank you jasz for always being my side eventhough you are 1000 miles away.

   Akhirnya boleh juga saya tidur dengan lapang hati kerana segala-galanya indah dan bahagia untuk malam ini. Terima kasih Tuhan untuk anugerah ini. Saya tak sangka akan dapat merasa gembira saat hati penuh dengan luka dan duka...

  Selamat malam Shah Alam~