bengkel BADANG ~
Assalammualaikum...

10 Mac 2012, Sabtu...

   Pagi-pagi lagi saya sudah bangun kerana ada program BADANG di fakulti. Pada mulanya nervous juga la sebab program ni perlu bekerjasama dengan student dari course lain dan juga seniors yang kita tak kenal. Tapi, saya sorokkan semua perasaan itu dengan senyuman dan tegur saja la sape-sape yang saya nak tegur. Jadi peramah la sekejap sebab kita tak mahu la orang tengok kita macam sombong je. Bahaya jugak tu. Nanti tak ada orang yang nak kawan. Hehehe.. tapi, masalah saya satu saja>>>>>susah nak ingat nama orang. entah kenapa la. Macam lemah ingatan je.

   So, program dimulakan dengan sarapan pagi dan diteruskan kepada slot Grooming and Ettiques.. Dalam kelas ni saya belajar macam mana adab makan, sambut kad dari VIP, bagaimana nak mengelak salam dari berlainan jantina tanpa mengecilkan hati mereka, berpakaian menarik especially for interview dan sebagainya. Memang berguna sangat ilmu ini. Ia dapat membetulkan cara penampilan kita agar kelihatan lebih professional seiring dengan status kita sebagai seorang pelajar yang terpelajar. Alhamdulillah, rasa bertuah dapat mengikuti kelas grooming ni.
" you will never have the second chance to make first impression"

  Selepas makan tengahari dan solat zohor, acara diteruskan dengan pembahagian AJK dan fasilitator. Pada mulanya saya terpilih menjadi AJK tapi atas sebab tertentu saya menjadi fasilitator pula. Tak apa la.. Jadi fasilitator pun syok gak. Lagi best! boleh main-main dengan budak-budak.hehehe..Selepas sedikit briefing mengenai program ini kami bermain war game..

   Misi utama dalam War game ini ialah merampas bendera pihak lawan dan bawa ke base camp sendiri. Cara untuk menyerang adalah dengan membaling belon air ke arah pihak lawan. Sesiapa yang basah dikira 'mati' dan belon air atau dipanggil peluru yang dipegang oleh si'mati' boleh dirampas oleh pihak lawan. Kumpulan pertama yang dapat membawa bendera lawan ke base camp sendiri dengan ahli 'hidup' yang ramai dikira pemenang! Setiap peluru yang belum pecah mempunyai mata.

  fuhhhh... mula-mula masa pegang 'peluru' tu menggeletar gak tangan ni. Saya jaga base camp. Sebenarnya saya ni bukan la berani sangat main game-game mcm askar ni..nak gerak takut. Tapi,time ending game tu, kitaorang gerak ramai-ramai and rampas bendera lawan. Yes! menang! tapi keputusan akhir yang diberitahu urusetia ialah kami SERI.. Awwww.. penat kot main game ni.tapi dapat seri je.ok. Fine. game ni adalah for Fun and praktikal untuk ke Melaka nanti. So, it just a test game.

   Then, selepas main game ni,program tamat dan kami balik ke rumah.Dalam jam 6.30 petang, saya sampai ke rumah sewa. Hari ini memang penat. Malamnya seawal jam 9 malam dah tidur. Mengantuk sangat.

  Hari ini si Dia juga ada. Tapi, keterujaan kepada Dia sudah tiada. Pada hari ini, saya dapati wajahnya tidak lagi sehandsome dulu, senyumannya tidak lagi manis seperti dahulu dan suaranya tidak lagi merdu seperti dahulu.. Entah mengapa. Mungkin ini satu petunjuk untuk saya bahawa He is not the One. Mungkin hadirnya dalam hidup saya hanya sebagai pemanis kepada kehidupan saya. Mungkin ianya satu petunjuk bahawa Dia hanya sekadar kawan. Its a phase in my life that I need to go through. And i felt so relieve that Allah gave me some clue abaout this. Alhamdulillah.. I made it. I pass this phase.

Selamat malam ~