hari Kedua BADANG ~
Assalammualaikum...

16 Mac 2012, Jumaat...

  Pada hari ini, program pack dengan program berunsur ilmiah..Pada waktu pagi, kami mengadakan slot Black and White.Slot yang meminta adik-adik menyenaraikan segala kekurangan serta kelebihan diri masing-masing. Seterusnya ujian warna IPW (Inventori Personaliti Warna). Ujian warna ini dapat menghuraikan personaliti seseorang berdasarkan warna. Group saya terdiri dari 2 orang personaliti jingga dan 3 orang personaliti emas. Orang jingga ni adventurous dan boleh juga dikatakan sebagai seorang yang happy-go-lucky. Orang Emas pula adalah seorang yang mementingkan adat dan seorang yang mematuhi peraturan.Selalunya ketua-ketua terdiri daripada orang Emas.Saya pula adalah orang hijau.Orang hijau ni pula................ Rahsia, tak mau bagitau..hehehe..

   Kemudian, program diteruskan dengan slot pensyarah dari UiTM menyampaikan tajuk berkenaan Fizik. Sedikit tips dan cara menjawab disentuh dalam slot ini. Sebagai fasilitator, tugas kami adalah membantu adik-adik tingkatan 4 dan 5 di dalam dewan itu agar mereka lebih mudah faham dan cepat tangkap apa yang diajar oleh lecturer. Rindu pula masa form 4 belajar fizik..fizik best!seronok sangat.. sekarang ni belajar biology keje asyik menghafal and membaca je. Rindu juga nak menekan kalkulator nih. heheh..

 Selesai sahaja slot Fizik, orang-orang lelaki sibuk ke Solat Jumaat.. Dan kami, yang gadis-gadis ayu ni, apalagi ambil masa ni untuk tidur la... penat sangat. Sedap juga tidur. Sedar-sedar dah jam 3 petang. Oh man! program start jam 3! Kelam kabut saya bersiap ke dewan.Sampai saja ke dewan program, rupa-rupanya abang Jumardi sibuk nmengajar tepuk-tepuk break pada adik-adik. Fuhh.. nasib baik ada abang Jumardi.. Tapi, takpe, saya pun dah ajar group saya tepuk-tepuk break ni masa buat IPW tadi. Tapi, kenapa saya punya lain dengan abang Jumardi? Errr..takpe la adik-adik group saya tu pandai-pandai. Mesti diorang boleh sesuaikan diri. hehehe..

  Selepas itu, program diteruskan dengan slot Matematik Tambahan. Seperti slot Fizik, slot Matematik Tambahan dikendalikan oleh lecturer dari UiTM dan fokus utama slot ini adalah mengajar peserta cara menulis jalan kira matematik yang betul,tepat serta mantap! Nasib baik formula-formula Add Math masih lagi kuat kat otak ni. hehehe.. Seronoknya buat Add math! Setelah sepanjang hari, asyik belajar hingga otak ni dah jadi tepu, petang itu, kami beriadah.. Weeeee~ main bola beracun, ayam dengan musang, polis dengan penjahat. Saya dapat main polis dengan penjahat je. hehehe.. tengah-tengah syok main kejar-kejar tu, saya terjatuh macam superman, Adoii.. sakitnya! luka dah siku ni. Perit betul. Tahan je la.. sikit je luka ni..

    Selesai solat maghrib dan Isyak, kami membuat soalan Dr.JJ.. Soalan ini bertujuan untuk mengenalpasti cara belajar seseorang. Soalannya boleh tahan juga mencabar. Then, adik-adik ini semua melihat tayangan yang bertajuk : Meet The Robinson.. dan malam itu, abang Jumardi tiba-tiba mengamuk! Aduhai, adik-adik.. kenapa la buat abang Jumardi marah.. Akak pun takut bila abang Jumardi marah.. Kenapa la adik-adik tak ikut cakap abang Jumardi tu.. Minta maaf, akak tak boleh nak tolong.

   Malam itu, kami tidur awal kerana esok, kami ada Qiamullail. Minta-minta dapat bangun awal~ Penatnya tapi seronok sangat berada di BADANG.  Tak menyesal dapat ikut ke program BADANG.. yeah!!

Selamat malam BADANG~